Cum mi-am ales facultatea

Eram în clasa a 12 a, BAC-ul se apropia și eu nu știam la ce facultate să merg. Oferte de la facultăți veneau, de la Cluj, Timișoara chiar și din Anglia. Având în vedere că profilul liceului la care eram are profil economic și eram într-o clasă de turism, mă gândeam să continui pe aceeași specializare, dar mă tenta și un profil pentru protecția consumatorului.

download

La sugestia mamei mele m-am uitat la ofertă de facultăți din Craiova. Aveam de ales între 2 facultăți: Facultatea de Agronomie, profilul Controlul și expertiza produselor alimentare (C.E.P.A)și alt profil și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor profilul prioritar Economia comerțului turismului și serviciilor(E.C.T.S). Așteptam cu nerăbdare rezultatele. Când s-au afișat rezultatele la Facultatea de Agronomie la C.E.P.A am intrat la taxă și la alt profil la buget iar la E.C.T.S am intrat la buget. Am fost sfătuită să aleg ceea ce îmi place cel mai mult și am ales E.C.T.S.

download (1)download

În primul an a fost un pic dacă pot spune puțin ciudat. Totul era nou: cămin, colegi, oraș. Mă întrebam cum mă voi descurca. Începe prima săptămână de facultate, cunosc colegii și profesorii. După prima săptămână, mă gândeam ”Nu e chiar așa greu”, dar a fost greu pentru că era un alt stil de predare, de învățat, dar am trecut de primul an, dar mă gândeam că ceea ce am făcut nu prea semăna cu profilul ales și ziceam să nu fi făcut o alegere greșită în alegerea facultății.

Începe anul 2 și încep să îmi dau seama că alegerea pe care am făcut-o nu a fost greșită și că în primul an am făcut o introducere în ceea ce înseamnă economia și ce îi trebuie oricărui student după ce termină această facultate. Începând cu anul 2 văd că avem în orar și materii de turism și m-a bucurat acest lucru.

Acum termin anul 3 și urmează să mă gândesc la ce master să merg. Oferta este mare dar sper ca ceea ce aleg să fie la fel de potrivit pentru mine precum a fost perioada de celor 3 ani de licență.

Dacă dorește cineva, sau doar îi trece prin minte să aleagă această specializare, recomand cu căldură să o facă.Este un profil care deschide oportunități. În caz ca te simți puțin dezorientat, profesorii îți sunt alături să te îndrume.

Implică-te în activitățile facultății: concursuri de planuri de afaceri, Cronica Studentului FEAA, cercurile de marketing, analiza, banking etc.

Dacă dorești să călătorești în străinătate ai următoarele programe: AIESEC, Work & Travel, ERASMUS.

Nu contează ce liceu termini, în această facultate regăsești aproape orice ce ai făcut în liceu: informatică, contabilitate, jurnalism, marketing, turism, sport etc. Înveți cum se face banul, cum să devii propriul tău stăpân. Ai ocazia să faci intership-uri, unele chiar plătite, poți beneficia de tabere studențești.

La fel cum au zis colegii mei care fac filmulețe pentru promovarea facultății: ”ALEGE FEAA!”

 

Lasă un răspuns

