Toată familia citește

Cărțile sunt pentru noi un portal în altă lume. La fel cum în Narnia copiii intră printr-un dulap la fel și noi pagină cu pagină pătrundem în carte.

Cu pașii repezi se apropie sărbătorile de iarnă și asta înseamnă următoarele: nu mai merg la facultate, timp plăcut de petrecut cu familia. Anul acesta as vrea să îmbogățesc un pic biblioteca familiei și să cumpăr niște cărți. 

Bun, cărți dar ce cărți? Seara când mă mai uitam pe Youtube am descoperit câteva canale dedicate cărților. Pe aceste canale sunt filmulețe cu recenzii de cărți, bookshelf(turul bibliotecii) și jocuri între booktuberi.

Într-un videoclip o booktube-ăriță, făcea o comparație între o carte și filmul făcut după acestea. Una dintre cărțile care mi-a atras atenția a fost ”Marele Gatsby” – de F. Scott Fitzgerald. Persoana respectivă spunea că filmul nu a surprins deloc ceea ce oferea cartea. Mie mi-a plăcut filmul și m-a făcut curioasă în legătură cu acestă carte. Este o carte clasică care și acum este îndrăgită de mulți.

coperta_3009_big.gif

Deci… această carte va fi pe lista cărților mele de citit pentru iarnă.

Cum anul acesta facem sărbătorile de iarnă la verișorii mei, m-am gândit să le cumpăr și lor câte o carte, mai ales că și lor le place să citească. Un pic cam greu cu literatura pentru tineri, nu prea mă potrivesc la gusturi cu ei. Fiind mai mici pentru decât mine m-am gândit să caut în secțiunea de ficțiune pentru tineri. Verișoarei mele îi plac foarte mult cărțile cu eroine și  carte care cred că va fi pe gustul ei este ”Moștenitoarea focului” de Sarah J. Maas. Pentru verișorul meu m-am gândit la ”Cartea stelelor ” de Eriq L’Homme. Subiectul are în discuție un băiat magician care aprofundează tainele transmise de cartea stelelor, furată cu secole în urmă.

2

Mamei mele nu îi iau cărți pentru că acum 3 săptămâni i-am cumpărat o serie de cărți și le citește pe acelea și de Crăciun îi voi cumpăra altceva.

Mătușii mele îi plac foarte mult cărțile thriller și psihologice și pentru vacanța ei de Crăciun m-am gândit la ”Mediatorul” de John Grishman care are ca personaj principal un  avocat din Washington, jucator important pe scena politicii americane, care a fost condamnat pentru încercarea de a vinde un sistem global de spionaj prin satelit, care putea înclina balanța forțelor mondiale.

coperta_149_big.gif

Toate aceste cărți le-am găsit la Editura RAO. Nu mi-a fost greu să le găsesc mai ales că era puse pe categorii de cititori.

216-sigla-rao-241x300-300x158

Deja îmi închipui. Seara, după ce am pregătit cele necesare pentru un Crăciun frumos, ne luăm fiecare cartea, o ciocolată caldă cu bezele și ne așezăm în colțul nostru pătrunzând în lumea cărții noastre.

Va fi interesant pentru mine să citesc o carte după care s-a și făcut un film pe care l-am văzut. Chiar dacă știu acțiunea, voi trăi cu intensitate fiecare pagină citită și cred cu tărie că va fi la fel de plăcută sau poate și mai mult decât filmul. Abia aștept să pătrund în lumea anilor 1920 și să descopăr cum se distra și îndrăgostea lumea.

Liniște! Toată familia citește! 

Sărbători fericite tuturor!

Articol scris pentru SuperBlog

 

 

Lasă un răspuns

