(Re)descoperă România

Mereu mi-am dorit sa fiu ghid turistic, să călătoresc și să le prezint turiștilor cele mai frumoase zone turistice, iar acum am ocazia.

vacantespeciale4-300x161

SURSA: http://www.vacantespeciale.ro/

Vin câțiva prieteni pe care i-am cunoscut în timpul facultății și dacă tot stau o perioada în România, m-am gandit să vizităm puțin țara și am ales 2 zone foarte frumoase: Maramureș și Delta Dunării. În Maramureș ne-am hotărât să mergem de 1 Decembrie  și în Delta Dunării de Revelion.

I-am asigurat că eu voi pregăti tot ce ține de organizare, nu că nu m-ar fi propus ei pe mine de la bun început.

Bun, până aici toate bune. Urmează să îmi iau agenda, un pix și laptopul și să caut. Prima dată caut despre Maramureș. 

Vom încerca să vizităm cât mai multe biserici de lemn, Cimitirul Vesel, Mănăstirea Bârsana, Mănăstirea Rohia, Parcul Național Munții Rodnei, Memorialul Durerii de la Sighetul Marmației și vom avea ocazia să degustăm din bucate tradiționale, să vedem cum se realizează obiectele de artă din lemn (dacă vom fi norocoși vom vedea cum se realizează celebrele porți maramureșene).

ARHIVĂ PERSONALĂ

Tot căutând informații despre Maramureș am aflat multe lucruri pe care nu le știam.

Am făcut un top 10 a celor mai interesante lucruri despre Maramureș:

  1. Maramureșul are 8 monumente care fac parte din Patrimoniul Mondial UNESCO.
  2. Cimitirul Săpânța se află în top 10 cele mai vizitate necropole din lume.
  3. Maramureșul are propria legenda cu Robin Hood reprezentată de Pintea Haiducul.
  4. Culoarea „Albastru de Săpânța” este unică.
  5. La Cimitirul Vesel se considera veselă atitudinea față de moarte fiind un vechi obicei al Dacilor, care credeau că moartea nu este decât o trecere spre lumea zeului suprem, Zamolxe, sufletul uman fiind nemuritor. Pentru Daci, moartea era un prilej de bucurie și nu de tristețe.
  6. Mănăstirea Peri din Săpânța este cea mai înaltă biserica din lume, fiind vizibilă de la 5 km depărtare și este înscrisă în Cartea Recordurilor.
  7. În anul 2015, National Geographic Traveler a inclus Maramureșul în top 20 cele mai frumoase destinații de vizitat, fiind caracterizată de acestia „Neînfricata lume veche”.
  8. Cascada Cailor (Borșa) – are cea mai mare cădere de apă din România.
  9. Cea mai înalta trecătoare a României este Pasul Prislop situat la o înălțime de 1 413 m fiind granița între Moldova și Maramureș.
  10. Pe Valea Vaserului, una dintre cele mai pitorești văi din nordul României, te poți plimba în perioada mai – octombrie cu Mocănița

Un lucru este clar, avem ce vizita în Maramureș, timp și voie bună să fie.

Pentru Delta Dunării vom crea o altfel de imagine. Când mă gândesc la Delta Dunării din punct de vedere gastronomic am imagini cu preparate din pește. Fiind foarte mulți Lipoveni, sărbătorile de iarnă se vor dubla la ei, pentru că ei sărbătoresc și în ritul nou și în cel vechi.

SURSĂ: http://www.indeltadunarii.ro/fotografii_peisaje_delta_dunarii.php

Un Revelion în Delta Dunării sună foarte interesant pentru grupul nostru. În această regiune unică în România vom avea bucuria de a vizita foarte multe locuri și a face lucruri minunate, cum ar fi: plimbări cu căruța prin diguri sau stufăriș, birdwatching, excursii locale, vizităm orașele Sulina(în Sulina ne putem plimba pe faleză și vizita Cimitirul Maritim) și Tulcea(în Tulcea putem vizita Muzeul de Științele Naturii Delta Dunării, Mănăstirea Celic Dere, Mănăstirea Cocoș, Mănăstirea Saon).

Delta Dunării a fost inclusă în anul 1990 de UNESCO în circuitul rezervaţiilor mondiale ale biosferei.

8 curiozități despre Delta Dunării:

  1.  Este cel mai nou pământ din Europa (creşte cu 40 m de pământ în fiecare an)
  2.  Este a doua deltă ca mărime din Europa (cea a Volgăi deţine primul loc) şi ocupă locul 23 în lume
  3.  Este a treia ca importanţă ecologică din cele 300 de rezervaţii naturale din lume
  4.  Este una dintre cele mai mari şi compacte zone de stuf din lume (240.000 ha)
  5.  Este locul cu cea mai bogată faună ornitologică din lume (peste 250 specii)
  6.  Este locul în care se găsesc specii de păsări foarte rare şi pe cale de dispariţie, cum ar fi pelicani dalmaţieni, cormorani mici, gâşte cu pieptul roşu sau Pelecanus crispus, Pelecanus onocrateus, Egreta albă, Egreta garzeta
  7. Dispune de pescării cu aprox. 90 de specii de peşti de apădulce, sălcie şi sărată, specii locale sau migratoare, printre care se numărăşi unele rare ca Acipenseriada
  8.  Este una dintre puţinele zone din lume unde îşi găsesc adăpost mamifere precum Mustrella Lutreola şi oterul.

Pentru ca aceste 2 „escapade” să fie un succes am apelat la ajutorul celor de la CND Turism, unde au oferte de sejururi  foarte atractive pe site-ul www.vacantespeciale.ro 

De ce am ales aceste zone? Prietenii pe care i-am cunoscut în timpul facultății nu sunt români, 2 băieți sunt greci iar o fată italiancă și doreau de mult timp să exploreze România.

Vă recomand tuturor să vizitați aceste 2 zone pentru că redescoperi România dar și românii.

Sărbători fericite tuturor!

Articol scris pentru SuperBlog

 

Lasă un răspuns

