Degustări în stil HD

Iată-mă finalistă la SuperBlog! După ce ne-au anunțat pe toți am avut plăcuta surpriză de a afla ca vom avea onoarea de a degusta 6 vinuri de calitate împreună cu brânzeturi care ne vor gâdila papilele gustative.

15369301_10154472080684442_3442531628934577713_o.jpg

La această degustare am învățat cum se degustă un vin, cum se ține paharul, ce brânzeturi merg foarte bine cu vinul etc. Ce m-a bucurat la aceste degustări au fost bloggerii și organizatorii ce au creat o atmosferă extraordinară.

Acestea au fost asocierile culinare de la degustare:

  • (Avincis) Rosé Vila Dobrusa 2015 – Brie, crackers
  • (Vinarte) Prince Mircea – Merlot 2013 – Kase Fondue, paine
  • (Corcova) Cabernet sauvignon / Merlot 2013 – Cascaval Sofia, piper mozaic
  • (Avincis) Negru de Dragasani 2013 – Grana Padano, otet balsamic
  • (Vinarte) Soare – Cabernet Sauvignon 2012 – Danish Blue  + Mascarpone (sau Danish Blue  + Cottage classic + smantana), paine prăjită
  • (Corcova) Dessert – Roquefort

Care dintre aceste combinații mi-a plăcut cel mai mult? Fiecare combinație a avut farmecul ei, dar cel mai mult mi-a plăcut vinul Rosé Vila Dobrusa 2015 și brânza Brie.

15493374_10154472073344442_6800653032990198308_o.jpg

Cuvântul brânză vine din cuvântul aromân și megloromân arîndză, acea parte a stomacului numită și burduf care conține cheagul, care se folosește, deși rar, cu sensul de „brânză maturată în burduf” (brânză de burduf). Literar derivă din: în rânză, adică: b-rânză (brânză), prefixul b venind din limba arameică-siriană din care s-a format limba aromânilor și a fost preluat în mai multe dialecte locale cât și mai târziu în limba slavonă. Un proverb popular spune: „Mai bine să crape rânza de cât să rămâie (nemâncată) brânza”.

Brânza Brie – denumită după provincia cu acelasi nume, Brie este considerată regina brânzeturilor franțuzești. Se spune că Charlemagne s-a îndrăgostit iremediabil de această brânză atunci când a gustat-o în secolul 8 la o mănăstire. Exemplul regelui a fost urmat de nobili și apoi de popor și asa brânza brie a devenit preferata francezilor.

De ce am început să detaliez informații despre brânză? Brânzeturile ar fi printre singurele alimente fără de care nu aș putea avea o alimentație completă. Ce mi-a plăcut la brânza Brie? Textura moale și gustul foarte ușor sărat. Ea poate fi ușor combinată cu un strugure alb. Mă și văd, stând într-un hamac cu o carte bună de citit având alături brânza Brie și un ciorchine mare de struguri albi.

De ce mi-a plăcut vinul Rosé Vila Dobrusa? Dintre categoriile de vin care îmi plac, vinul sec este preferatul meu. M-a atras foarte mult mirosul ușor de zmeură.

Cultura viţei de vie şi producția vinului au o istorie de aproape 7000 de ani. Cele mai vechi dovezi arheologice plasează începuturile acestor îndeletniciri în Mesopotamia antică și mai apoi în regiunile Georgiei, Armeniei și Iranului de astăzi. Vechii egipteni își înregistrau recolta de struguri pe pereții mormintelor și chiar își înmormântau faraonii împreună cu sticle de vin pentru ca aceștia să își poată distra oaspeții în viața de apoi. În Grecia antică, vinul era considerat o băutură de elită iar romanii l-au inclus in dieta lor, determinând astfel aparitia și dezvoltarea industriei vinului. Vinul era prezent la sărbători, la ceremonii religioase, ca medicament sau ca antiseptic şi, nu în ultimul rând, ca aliment furnizor de elemente nutritive.

Din partea unei ardelence pot spune cu mâna pe inimă cu vinurile oltenești împreună cu brânzeturile enumerate mai sus sunt excelente atunci când dorești să te răsfeți!

SURSA foto: Daniel Botea

 

 

3 gânduri despre “Degustări în stil HD

  1. Mi-e mi-a placut ultima combinatie propusa. Vinul acela foarte dulce se potrivea perfect cu branza aceea si combinate erau perfecte.
    Ma bucur ca te-am cunoscut la Gala superblog si sper ca la urmatoarea intalnire sa fiu putin mai comunicativa

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

