Calator in Bucovina

Aventura mea in Bucovina incepe cu perioada in care s-a organizat la Suceava Olimpiada Economistilor in Formare la Suceava. La aceasta olimpiada am participat impreuna cu Alexandra Popa cu tema Tinerii NEET – resursa umana cu potential de dezvoltare in Romania, coordonate de doamna profesoara Silvia Puiu, la sectiunea de master. La sectiunea licenta au participat Anca Nita si Mihaela Popescu cu tema Marketingul digital in institutiile de invatamant superior.

20526744_1625334247486235_329570570_n.jpg

 

 

Gazdele ne-au primit cum nu se poate mai frumos. Ne-au asteptat la gara si in drumul spre camin ne-au prezentat ce putem vizita in Suceava, cum ar fi Muzeul Satului Bucovinean si Cetatea de Scaun a Sucevei, pe care le-am si vizitat.

Dupa festivitatea de premiere am aflat ca la Suceava in perioada 16-22 iulie se va organiza o tabara de vara cu tema – Ospitalitate si traditie in Romania.  Dornica sa descopar ce are de oferit Suceava si Bucovina m-am inscris numai decat.

In cadrul acestei tabere au venit studenti din  multe centre universitare: Universitatea de Vest Timisoara, Academia de Studii Economice Bucuresti, Universitatea Romano-Americana Bucuresti, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti, Universitatea din Oradea, Universitatea din Pitesti si desigur gazdele noastre de la Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava.

Programul in cadrul scolii de vara AFER 2017 a cuprins  prezentari tematice, workshop-uri si vizite la o parte din obiectivele turistice ale Bucovinei.

In prima zi am vizitat Observatorul Astronomic din cadrul Universitatii „Stefan cel Mare”. Aici am putut vedea o proiectare a cerului in ziua respectiva, a cerului din emisfera sudica si nordica, a sistemului solar, a planetelor vizibile, satelitiilor, comete etc.

Seara dupa cina, ne-am putut cunoaste mai bine si am legat noi prietenii. In zilele care au urmat am vizitat Centrul pentru sustinerea traditiilor bucovinene, unde au fost prezentate situatia caselor din Bucovina si importanta conservarii acestora. Tot in cadrul centrului am putut vedea cum un mester olar aduce la viata o vaza dintr-o bucata de lut.

20472073_1625328524153474_799438207_n

Urmatoarea vizita a fost la Muzeul Satului Bucovinean unde Magda Gradinariu ne-a dus in lumea camasilor bucovinene.  Am aflat ca fiecare camasa are o poveste, nici una nu este la fel. Magda ne-a povestit care sunt elementele care compun o camasa:

  • umarul – cusatura ce uneste maneca de partile din fata si din spatele iei
  • incretul, altita – banda lata bogat decorata pe maneca, ce este elementul definitoriu al modelului si nu se repeta in nici o parte a iei.
  • raurile – benzi drepte sau oblice pe piept si maneci
  • cheitele – cusaturi de imbinare a bucatilor e material

Ia bucovineana are urmatoarele culori: brun, cafeniu, negru sau verde inchis.

20526533_1625328550820138_1190349943_n

 

Dupa prezentarea Magdei, am vizitat muzeul satului. Fiecare casa are povestea ei si toate sunt din imprejurimile Bucovinei. Dupa vizitarea muzeul satului, ne-am indreptat pasii spre Cetatea de Scaun a Sucevei. Se foloseste denumirea de Cetatea de Scaun a Sucevei si nu Cetatea Sucevei deoarece au existat 2 cetati:  Cetatea de Scaun si Cetatea de Apus (Cetatea Scheia) ambele fiind construite de Petru I Musat.

20527624_1625328744153452_2068534376_n

 

In salile cetatii sunt expuse pentru intersul public: prezentarea armelor medievale din Moldova, blazoanele domnilor si boierilor moldoveni. Daca doresti sa te racoresti la umbra in curtea cetatii sunt 2 stejari seculari care te adapostesc sub ramurile lor de razele calduroase ale soarelui.

In zilele urmatoare am fost in vizita la fabrica de bere Bermas, unde am putut vedea se prepara berea si ajunge in sticle pentru a fi duse la clienti.

20157745_385060815229709_7401476091165270935_o.jpg

Pe langa vizitele tematice, am facut si un mic pelerinaj la Manastirea Dragomirna si Manastirea Voronet.

20471827_1625329544153372_561545874_n

In satul Vama, am vizitat muzeul Oului incondeiat unde ne-a fost prezentat o bogata colectie de oua din toata lumea si cum se incondeiaza ouale.

_DSC0090.JPG

19575143_947518505388032_4097072185027797224_o

In satul Marginea am vizitat Atelierul de Ceramica unde poti vedea si cumpara diverse obiecte de ceramica.

20496542_1625328490820144_573181345_n

Recomand cu caldura tuturor, de la mic la mare, sa viziteze Bucovina si sa descopere locuri dar mai ales oameni minunati!

Link-uri utile:

  1. http://muzeulbucovinei.ro/muzeul-satului-bucovinean/ 
  2. http://www.iabucovina.com/
  3. http://www.muzeuloului-vama.com/index.php?lang=ro
  4. http://www.bermas.ro/companie.html
  5. http://muzeulbucovinei.ro/cetatea-de-scaun-a-sucevei/
  6. http://www.ceramicamarginea.ro/
Lasă un răspuns

