Casă de vacanță sau cămin?

Este ora 12 într-o zi de vineri. Mă uit prin albumele de poze și îmi aduc aminte de zilele plăcute din copilărie când mergeam cu părinții la munte. În același timp mă și întristez. Nu am mai fost cu familia de 10 ani la munte. Stăteam și mă gândeam oare când vom mai face o excursie la munte.

Se face seară. Soțul vine de la lucru și în timp ce servim cina, îi spun despre dorința de a face excursii la munte.

– Sună interesant, draga mea dar știi că prețurile la cabane sunt mari. Și mai ales că nu tot ce este pe site-ul lor este și în realitate.

-Da știu… dar aș vrea totuși să se bucure și copiii noștri de vacanțe la munte cu familia. Mi-ar plăcea în apropiere de stațiunea Straja.

-Păi atunci cred că ar trebui să ne facem noi o casă de vacanță să mergem de câte ori vrem și să stăm cât ne dorim.

-Sună a investiție mare, dar cred că pe termen lung va merita investiția.

După ce am terminat masa și am pus copii la somn, am intrat pe internet să vedem ce oferte sunt. Și uitându-ne la proiecte pentru case de vacanță am intrat pe un site în care aveau proiecte de casă pentru tot ce îți doreai: cu parter, cu etaj, la mare, case de lemn, case personalizate etc.

Pe noi ne interesa o casa de vacanță la munte.Am găsit o ofertă pentru o casă cu parter. Nu ne trebuia etaj, fiind doar eu soțul și 2 copii de 6 și respectiv 8 ani.

Ne-am uitat la descrierea ofertei și spunea următoarele:

Proiect casă de vacanță parter, mică și ecologică dispusă pe un singur nivel cu linii simple moderne și foarte agreabilă, care poate fi folosită și drept casa de vacanta. Spațiile deschise din living, împreună cu ferestrele generoase, îi conferă un aspect romantic și actual în același timp. Camera de zi și sufrageria sunt amplasate în același spațiu, separat de bucătărie, care are acces direct pe terasă. Intrarea din spate a clădirii duce la spatiile de depozitare.  Este potrivită amplasarea într-un cadru montan.

cats.jpg

Ne-a stârnit interesul și ne-am uitat să vedem care sunt pașii pe care trebuie să-i urmăm:

In acest caz acesta va include un proiect DTAC – proiectul pentru obținere de autorizație construcție care conține cele trei capitole importante: Proiect Arhitectură, Proiect Rezistență și Proiect Instalații.

download

Totul părea perfect. A doua zi am sunat la AIA Proiect pentru a solicita un proiect pentru viitoarea noastră casă de vacanță. Am primit toate informațiile necesare și au început construcțiile.

În anul acela de sărbători am fost la munte și a fost de vis. Marele avantaj al acestei case sunt ferestrele mari cu priveliști desprinse parcă din basmele lui Hans Christian Anderson.

Bucătăria era locul meu de joacă unde puteam să experimentez  rețele de Crăciun recomandate de Jaimie Oliver, Gordon Ramsay, Marta Stewart etc.

A fost unul dintre cele mai frumoase vacanțe pe care le-am avut cu familia. De ce? Pentru că nu ne-am făcut doar o simplă casă de vacanță ci un cămin în care vom reveni de câte ori vom avea ocazia.

Articol scris pentru SuperBlog


Lasă un comentariu